Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

Etape 1.5 : Consent to appear in a K-12 OER

L’équipe Camerise met à la disposition des enseignant.es aux niveaux M-12 une trousse à outils pour les accompagner dans les 6 étapes du parcours RÉL Camerise pour le niveau élémentaire et secondaire. Notre équipe est immensément redevable à l’équipe de la FabriqueREL et à son travail autour du parcours du “Parcours de création d’une REL […]

Read More…

Etape 1.4 : Consent to participate in a K-12 OER creation project

L’équipe Camerise met à la disposition des enseignant.es aux niveaux M-12 une trousse à outils pour les accompagner dans les 6 étapes du parcours RÉL Camerise pour le niveau élémentaire et secondaire. Notre équipe est immensément redevable à l’équipe de la FabriqueREL et à son travail autour du parcours du “Parcours de création d’une REL […]

Read More…

Etape 1.3 : Request to use copyrighted work in a K-12 OER

L’équipe Camerise met à la disposition des enseignant.es aux niveaux M-12 une trousse à outils pour les accompagner dans les 6 étapes du parcours RÉL Camerise pour le niveau élémentaire et secondaire. Notre équipe est immensément redevable à l’équipe de la FabriqueREL et à son travail autour du parcours du “Parcours de création d’une REL […]

Read More…

Camerise Deep Dives – Art in the FSL Classroom

It is a Interdisciplinary activity: Co-organization and Co-teaching insights and reflections on Co-teaching in the Core French program. Author: Chafica Al-Dahr (with the support of Mother Cabrini Catholic School) Consultant : Dominique Scheffel-Dunand (York University-Canada) Instructional Designers: Sushumna Tadinada, Pauline Le Bot Editor: Diane Epassa Boulou Save to Board […]

Read More…

Art in the FSL classroom – Interdisciplinary activity: co-organization and co-teaching insights and reflections on co-teaching in the core French program

Under a Camerise-funded project, Mother Cabrini Catholic School embarked on a multi-disciplinary undertaking, led by teacher Chafica Al-Dahr, to produce "Art in the FSL Classroom", which involved the whole school along with parents and student leaders. The project entailed a collective effort by the whole school's teaching staff, resulting in an exhibition event inspired by […]

Read More…

Quick Fact Sheet: Creative Commons and copyright

This Quick Fact Sheet gives a quick overview of how to choose royalty-free resources to prepare an Open Educational Resource (OER). It is open to development and other strategies can be added. Feel free to adapt it, as it is licensed under CC BY-NC. Save to Board […]

Read More…

Save to Your Boards