Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

Identifier des thématiques pour créer des produits pédagogiques dérivés

Cette ressource contient un bouquet de liens composé d’ : – Un processus pilote qui présente des étapes afin d’identifier des thématiques pour créer des produits pédagogiques dérivés à partir d’un corpus scientifique. – Une vidéo présentant ce processus pilote. – Une proposition de déroulé pour un atelier de prise en main du processus, intitulée […]

Read More…

Tex’s French Grammar

An educational resource for French grammar introducing the topics of nouns, verbs, adjectives, adverbs, pronouns, prepositions and more. Save to Board […]

Read More…

ChatGPT – Guide de l’enseignant « ce qui marche le mieux »

Le texte original de Andrew Herft, disponible ici https://drive.google.com/file/d/15qAxnUzOwAPwHzoaKBJd8FAgiOZYcIxq/view est traduit en français par Alexandre Gagné. Une approche qui propose des pistes d’utilisation de cette technologie qui peut être perçue au premier regard comme menaçante pour les habitudes dans la classe. Peut-être pas? Save to Board […]

Read More…

Template Copyrights request – Modèle demandes droits d’auteur

If you are willing to ask permission to use a resource that is under Copyrights, you can use this template to send a request to the copyrights holders. Si vous souhaitez demander la permission pour utiliser une ressource soumise à des Copyrights, voici une modèle de demande à envoyer aux détenteurs des droits d’auteurs. Save […]

Read More…

The influence of the CEFR in Ontario

By the end of this module you will better understand the influence of the CEFR in Canadian education (primarily influences in Ontario), be able to identify CEFR principles in the revised FSL curriculum (2013/2014), be able to establish a clear link between the CEFR and the Ontario curriculum, understand why the framework is significant (where […]

Read More…

The CEFR in Canada: A historical perspective

This module will focus on the historical relationship between the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the Canadian context. By the end of this module you will: Have a better understanding of some of the historical tenets of the CEFR; be able to identify pedagogical theories and trends that led to the […]

Read More…

The CEFR in Canada: Learning Modules

This 2 part series aims to deepen learners understanding of the CEFR in a Canadian context primarily through considering the historical context of the CEFR as well as the framework’s influence here in Canada and most specifically in Ontario. The first module will enable learners to gain a better understanding of some of the historical […]

Read More…

Série d’expériences culturelles pour les élèves en programmes FLS / FSL Cultural Experiences Series

Les pages de ce site web mettent à la disposition des enseignant.e.s des ressources pédagogiques liées à la francophonie (leçons, vidéos, fiches d’évaluation, articles, balados) dans le but de préparer les élèves à vivre une expérience culturelle conçue autour d’une personnalité francophone. Pour organiser une expérience culturelle dans votre Conseil, veuillez nous écrire à learn@camerisefsl.ca. […]

Read More…

Save to Your Boards