Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

Destination DELF

This website is designed for students in Ontario who are considering taking the DELF exam. It provides them with an overview of what to expect, an explanation of why it is a useful asset to have on a resume, and practice questions for the A1, A2, B1, and B2 levels. Additionally, parents can learn about […]

Read More…

Remote learning for students with special education needs: Parent tip sheet

This tip sheet provides strategies for the parents, families, and tutors of students with special needs to help them support their learners during online learning. These strategies are divided into the four following categories: Supporting your child, Communicating with the School, Help educators understand your child, Working with technology. Save to Board […]

Read More…

Guide to remote learning for students with special education needs

This guide addresses strategies to support students with special needs as they navigate online learning during the COVID-19 pandemic. Recommendations are made to help students, families, general education teachers, special education teachers, administrators, and school boards navigate the new challenges. Save to Board […]

Read More…

Canadian FSL Teacher Candidate Beliefs about Students with Learning Difficulties

Cette étude examine les croyances des candidat.e.s à l’enseignement de FLS par rapport aux élèves ayant les difficultés d’apprentissage (ADA) avant de commencer leurs stages et elle examine si ces croyances impactent leurs stages. L’étude montre que dès le début de leurs carrières, il y a les candidat.e.s à l’enseignement qui mettent les ADA à […]

Read More…

THE INFLUENCE OF CLASSROOM EXPERIENCE ON TEACHER BELIEF SYSTEMS: NEW FRENCH SECOND LANGUAGE TEACHERS’ BELIEFS ABOUT PROGRAM OPTIONS FOR ENGLISH LANGUAGE LEARNERS AND STUDENTS WITH LEARNING DIFFICULTIES

Cette étude examine la transition de candidates d’enseignantes aux enseignantes de FLS (de CB, Ontario et PEI) Elle remet en question leurs croyances à propos de l’inclusion des apprenant.e.s de la langue anglaise (ALL) et des apprenants ayant les difficultés d’apprentissage (ADA) dans les programmes de FLS. L’article répond à ces questions : Quelles sont […]

Read More…

La pénurie touche aussi l’enseignement du français langue seconde

En Colombie-Britannique, les enseignants soulignent un manque de valorisation autour de l’enseignement du français de base, mais il y a aussi, à travers le Canada, leur défi d’accéder à des ressources pédagogiques efficaces, à des possibilités d’améliorer leurs habiletés à communiquer en français et à des stratégies d’enseignement efficace. Save to Board […]

Read More…

L’apprentissage à distance pour les élèves ayant des besoins particuliers : fiche-conseil pour les parents/tutrices/tuteurs

Cette fiche-conseil propose des stratégies pour aider les parents, les familles, et les tuteurs d’élèves ayant des besoins particuliers à soutenir leur élève pendant l’apprentissage en ligne. Ces stratégies sont réparties dans les quatre catégories suivantes : soutenir votre enfant, communiquer avec l’école, aider le personnel enseignant à comprendre votre enfant, et utiliser la technologie. […]

Read More…

Save to Your Boards