This document is a survey template designed to be shared following a Camerise Diving workshop. It can be printed or copied and pasted into a survey tool of your choice such as Google Form, LimeSurvey, SurveyMonkey or other. This resource is under the CC BY-NC-SA license, so you can download it, adapt it, translate it, […]
Resource Type: Other
Evaluation or co-evaluation checklist for a teaching or learning resource.
This "Evaluation or co-evaluation checklist for a teaching or learning resource", is adapted from "Open Textbooks Review Criteria"by BCcampus used under CC BY 3.0. "Evaluation or co-evaluation checklist for a teaching or learning resource" is licensed under CC BY NC-SA 4.0 by Yarubi Diaz and Dominique Scheffel-Dunand for Camerise. Save to Board […]
La science de s’enfuir : jeu d’évasion pour les élèves du secondaire
Un jeu d'évasion pour réfléchir à quelques concepts de physique Save to Board […]
Les droits des enfants : situation d’apprentissage au 3e cycle du primaire
Il s'agit d'un plan de leçon pour le niveau élémentaire. L'objectif est de faire comprendre aux enfants qu'ils ont des droits en tant qu'enfant. Save to Board […]
Les nouvelles d’aujourd’hui sont-elles fausses ou « archifausses » ? Situation d’apprentissage en sciences et technologies et en éducation à la citoyenneté 1er cycle du secondaire
Les élèves apprennent comment reconnaître la mauvaise information grâce à cette ressource sur 2 séances d'apprentissage. La ressource convient bien à un cours de science et technologie ou un cours de français en immersion. Save to Board […]
Collection and Remix works and their License considerations
A small interactive Guide on using CC Licenses and CC-Licensed Works. Save to Board […]
Modèle de Sondage – Rétroactions sur les Plongeons Camerise
Ce document présente un modèle de sondage à partager à la suite d’un atelier de Plongeon Camerise. Il pourra être imprimé ou le texte pourra être copié et collé dans un outil de sondage de votre choix tels que Google Form, LimeSurvey, SurveyMonkey ou autre. Cette ressource est placée sous licence CC BY-NC-SA, vous pouvez […]
Grille d’évaluation ou de co-évaluation d’une ressource pédagogique ou didactique
Cette œuvre, “Grille d’évaluation ou de co-évaluation d’une ressource pédagogique ou didactique”, est adaptée de “Open Textbooks Review Criteria” par BCcampus, utilisée sous CC BY 3.0. “Grille d’évaluation et de co-évaluation d’une ressource pédagogique/didactique” est sous licence CC BY NC-SA 4.0 par Yarubi Diaz et Dominique Scheffel-Dunand pour Camerise. Save to Board […]
The CEFR in Action: A glossary for the practical application of the framework in Ontario FSL classrooms
This glossary offers explanations and definitions rooted in classroom practice, in the Ontario FSL curriculum as well as in the Common European Framework of Reference for Languages (2001). This work is unique in that the goal is to provide detailed definitions so that teachers and teacher candidates can make clear connections between the theoretical influences […]
Critical Perspectives of the Common European Framework of Reference for Languages: The CEFR in practice
This two-part professional development series deals with data collected via online surveys and interviews with a small research sample of 6 different experts in the field concerning opinions, uses and critical approaches to the CEFR, specifically as it relates to teacher candidates. This series will cover a variety of discussions surrounding the practical application of […]