This is an inspired collection from an open crowdsourced collection by #creativeHE, presenting a diverse array of ideas on the potential uses of H5P in language education. This collection serves […]
Resource Type: Presentation
Plongeons Camerise Module Co-enseignement en contexte ÉER (École en réseau)
Objectifs du projet : Développement de la pédagogie Globally Networked Learning (GNL) ou Écoles en réseau (ÉER ), partage de savoirs culturels, connaissances et expériences pédagogiques, intégration des enseignant.es intéressé.es […]
L’insécurité linguistique
Cet atelier parlera de l’(in)sécurité linguistique et ses raisons pour la variation ainsi que les solutions dans le contexte FLS. Il vise à faire comprendre aux participant.e.s pourquoi les dialectes […]
OER 101: Module 1
These slides, authored by Sarah Coysh & Stephanie Quail, are available under a CC BY 4.0 international license. Structure : What is an OER? OER Examples OER Benefits Save to […]
L’arbre qui voulait être entendu – Fiche pédagogique
La ressource s’adresse au personnel enseignant qui cherche à exploiter le livre de façon pédagogique en classe avec leurs élèves, individuellement ou en groupe. Par exemple : – examiner des […]
Counting Animals Quiz
A short quiz based on the story Counting Animals by Zanele Buthelezi, Thembani Dladla and Clare Verbeek. Save to Board […]
La vente-débarras: A multidisciplinary project that involves math, French and culture. Students will learn the art of selling items while conducting a conversation in French.
It is a series of slide deck that aims at mapping out the road for educators that would like to duplicate this work. Learning the art to present, convince and […]
Camerise – document de synthèse de recherches FLS
Ce document vise à résumer le travail de recherche et de synthèse accompli par une équipe de Camerise entre juin 2020 et juin 2021. Cette synthèse vise trois thèmes globaux […]
Advocating for Anti-oppressive Management
Topics: Demographics in ESL The Changing Canadian Context Anti-Black Racism and Islamophobia Policy, Practice and Theory Change Management The focus is to examine changes over the last 30 years in […]
A framework of reference for pluralistic approaches to languages and cultures / FREPA/CARAP ECML
“CARAP can probably help a lot of teachers who are facing diversity of pupils and students in their classes in order to address those issues of respect for the other […]