Canadian FSL Teacher Candidate Beliefs about Students with Learning Difficulties

No reviews yet

Publisher:  Academy Publisher

Author:  Katy Arnett, Callie Mady, Lin Muilenburg

Hosted by:  www.academypublication.com

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  December 31, 2021


Language of Resource: English

Resource Type: Article

Media Format: Website

Cette étude examine les croyances des candidat.e.s à l’enseignement de FLS par rapport aux élèves ayant les difficultés d’apprentissage (ADA) avant de commencer leurs stages et elle examine si ces croyances impactent leurs stages. L’étude montre que dès le début de leurs carrières, il y a les candidat.e.s à l’enseignement qui mettent les ADA à un désavantage. Elle suggère qu’on doit fournir aux candidat.e.s à l’enseignement de FLS les occasions de travailler avec ces élèves avant de commencer leur carrière afin d’éliminer ces croyances (stéréotypes, préjugés).

Save to Board

Subject(s): French Language, Other, Education

License: No Creative Commons License

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards