ENGAGEMENT OR DESPONDENCE? ONTARIO MIDDLE-SCHOOL CORE FRENCH TEACHERS` PERCEPTIONS OF AND EXPERIENCES WITH THE 2013 ONTARIO FRENCH AS A SECOND LANGUAGE CURRICULUM

No reviews yet

Publisher:  University of Toronto

Author:  Rochelle Gour

Hosted by:  tspace.library.utoronto.ca

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  January 19, 2022


Language of Resource: English

Resource Type: Thesis

Media Format: Website

L’étude analyse comment les enseignants du français cadre (de 7e et 8e année) mettent en œuvre les objectifs du nouveau curriculum « The Ontario Curriculum: French as a Second Language: Core, Grades 4–8; Extended, Grades 4–8; Immersion, Grades 1–8, 2013 ». Elle examine 4 enseignants du francais cadre et leurs exepriences en utilisant ce curriculum.
Pg. 10 – on trouve l’insatisfaction du FLS des enseignant.e.s, pg. 12 – l’insatisfaction des élèves des programmes du FLS, p. 20-23 – les perceptions et expériences des enseignant.e.s avec le changement du curriculum.
Le chapitre 6 (p. 90) présente les perceptions des participants par rapport au nouveau curriculum et leurs stratégies de gestion du curriculum.
Sur les pages 114-118, il y a les suggestions pour bien mettre en oeuvre le nouveau curriculum dans la salle de classe de FLS.

Save to Board

Subject(s): French Language, Education

License: No Creative Commons License

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards