Feedback

French as a Second Language Teacher Candidates’ Language Proficiency and Confidence: Exploring the Influences of a Homestay Practicum Experience

No reviews yet

Publisher:  Schulich School of Education, Nipissing University, Canada

Author:  Callie Mady

Hosted by:  www.academypublication.com

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  November 27, 2021


Language of Resource: English

Resource Type: Other

Media Format: Website

Les candidats d’enseignant du FLS ont habité avec une famille francophone au Québec pendant deux semaines, ce qui faisait partie de leur stage (practicum). Après cette expérience, ils avaient eu une meilleure confiance en soi en ce qui concerne leur compétence linguistique. Cet article se penche sur le concept d’insécurité linguistique et il prend les citations et les données des candidats d’enseignant qui avaient suivi les programmes du français intensif, cadre ou immersion.

Save to Board

Education Level: University – Graduate & Post-Graduate, Other

Subject(s): French Language, Education

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards