Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

L’apprentissage à distance pour les élèves ayant des besoins particuliers : fiche-conseil pour les parents/tutrices/tuteurs

No reviews yet

Author:  Gouvernement de l'Ontario

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  December 17, 2021


Language of Resource: French

Resource Type: Article

Media Format: Document

Cette fiche-conseil propose des stratégies pour aider les parents, les familles, et les tuteurs d’élèves ayant des besoins particuliers à soutenir leur élève pendant l’apprentissage en ligne. Ces stratégies sont réparties dans les quatre catégories suivantes : soutenir votre enfant, communiquer avec l’école, aider le personnel enseignant à comprendre votre enfant, et utiliser la technologie.

Save to Board

Program(s): Core French, Immersion, Extended

Education Level: Other

Subject(s): Education

Equity, Diversity, Social Justice: This material contains content related to equity, diversity, and/or social justice.

Related Resources

“Ne suis-je pas une femme ?&...

Cette célèbre abolitionniste noire américaine a été une figure féministe…

Program(s): Late Immersion, Extended, Late Extended

Grade(s): Adult and Continuing Education, All Levels

52 Livres pour denoncer le racisme...

Depuis 1966, le 21 mars a été proclamé par l'Assemblée générale des…

Program(s): Core French, Immersion, Late Immersion, Extended

Grade(s): Adult and Continuing Education, All Levels

6 ED TECH TOOLS TO TRY IN 2021

Jennifer Gonzalez shares six very useful tech tools to help teachers and…

Program(s): Core French, Immersion, Late Immersion, Extended

Grade(s): 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

A framework for French as a second...

Beginning with explaining the benefits of FSL learning and the Ministry of…

Program(s): Core French, Immersion, Extended

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards