Teaching Tips

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Publisher:  Council of Ontario Universities

Author:  Ontario's Universities

Hosted by:  accessiblecampus.ca

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  January 28, 2022


Language of Resource: English, French

Resource Type: Article

Media Format: Website

This resource provides tips and strategies for teaching students with a variety of disabilities in Ontario’s post-secondary institutions. These include 1) visual disabilities, 2) deaf-blindness, 3) deaf, deafened or hard of hearing, 4) physical disabilities, 5) speech-related disabilities, 6) mental health disabilities, and 7) learning disabilities. This resource also includes tips on how to create accessible lectures, evaluate students, use PowerPoint, and use Word/PDF documents to support all learners.

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Education Level: University – Graduate & Post-Graduate, University – Undergraduate

Subject(s): Education

Equity, Diversity, Social Justice: This material contains content related to equity, diversity, and/or social justice.

License: No Creative Commons License

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Salut ! Je m'appelle April et je suis très intéressée par cette ressource en tant que future enseignante de français. J'ai remarqué que sous "Creating Accessible Lectures", il est indiqué que dans une petite salle de classe, un enseignant doit apprendre à connaître ses étudiants et doit comprendre ce qui fonctionne le mieux pour répondre à leurs besoins d'apprentissage. Cependant, cela ne dit pas la même chose pour les salles de classe qui sont plus grandes. Je comprends que ce serait plus difficile avec plus d'étudiants, mais apprendre à connaître les étudiants et leurs besoins d'apprentissage, ne devrait-il pas toujours être un objectif principal en éducation ? J'aimerais demander, quelles sont les façons dont nous pouvons apprendre à connaître les étudiants et leurs besoins d'apprentissage pour une salle de classe plus grande ? Merci !

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