Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

Dyslexia in the Classroom

This article focuses on the struggles of a student with dyslexia in the French Immersion program. The article sheds light on how parents and teachers must be in constant communication and devise a learning plan for the student in order for them to progress at an appropriate speed and ultimately succeed in learning two languages. […]

Read More…

Pente or Slope?: Using Student Voices to Explore Program Choice and Experiences in Secondary French Immersion Mathematics

This phenomenological study explores students’ decisionmaking about whether to remain in an optional French immersion (FI) mathematics course in Grade 11, as well as students’ subsequent experiences in their mathematics course of choice. “Survey data from FI students revealed that the main reasons for transferring from FI are quality of instruction, a perception of increased […]

Read More…

Pour s’exprimer dans notre langue

Les témoignages de jeunes qui s’adressent au personnel de leurs écoles en partageant leurs stratégies gagnantes pour rendre les jeunes plus à l’aise de s’exprimer en français. Save to Board […]

Read More…

Self-Efficacy Beliefs of Novice French as a Second Language Teachers: A Case Study of Ontario Teachers

Tous les participants étaient les enseignants du français-cadre ou d’immersion (1er à 8e année). Ils étaient dans leurs premières 3 années d’enseignement. Cette étude examine la confiance des enseignants dans leur pédagogie de L2, leurs compétences linguistiques et leurs connaissances culturelles. L’étude montre que les enseignants du FLS aux écoles primaires en Ontario « ne […]

Read More…

Accessing opportunity: A study on challenges in French-as-a-second-language education teacher supply and demand in Canada

Les ministères d’éducation partout Canada ont identifié les défis de trouver les enseignants de français et propose les solutions pour régler ce problème. Les conseils scolaires soulignent les problèmes de recrutement (les enseignants non-qualifiés, un niveau faible de compétence linguistique), les conditions d’emploi difficile, un manque de ressources, un manque de soutien de la part […]

Read More…

Liste d’articles – soutien langagier

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise :https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant le soutien langagier. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to Board […]

Read More…

Liste d’articles – compétences L2 de l’enseignant

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant les compétences L2 de l’enseignant.e Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to […]

Read More…

Save to Your Boards