Découvrez avec nous l’histoire fascinante du développement des communautés francophones du Canada, de ses origines jusqu’à aujourd’hui! On vous propose différentes façons de voyager : la carte interactive, la carte […]
Subject: Interdisciplinary/Transdisciplinary
Quoi de neuf ? Les cafés du CREFO
Dans ce podcast, une chercheuse du CREFO rencontre personnes, chercheuses ou actrices dans le domaine de l’éducation. Elles vous ouvrent leur coeur et leurs pensées sur l’avenir de l’éducation. Chaque […]
RAD
Le laboratoire de journalisme de Radio-Canada. Un site avec quelques articles, mais majoritairement des vidéos afin de prendre l’information accessible. Save to Board […]
Recycler pour mieux reconstruire – Le monde magique de Lorenzo
This sheet offers an activity aimed at getting children to be creative using recyclable materials to improve an object or invent a new object. To do after watching the Un […]
Ressources en éducation autochtone pour les enseignants
Cette liste comprend toutes les ressources utilisées dans les quatre ateliers en éducation autochtone de la FECB: 1) L’exercice des couvertures, 2) Le legs des écoles résidentielles, 3) La déconstruction […]
Restoring the Balance: A Short History of Gendered Colonization in Canada
“Explore the gendered nature of colonization and genocide in Canada, with particular reference to the histories of Indigenous women, girls, Two-Spirited and transgendered people. Drawing on the testimonies shared during […]
SayOui / SayOui.ca
This is an amazing resource for FSL teaching candidates, providing a simple and informative way to encourage potential teaching candidates and those with FSL backgrounds to pursue a career in […]
Teaching Core French Through the Arts
“This study is concerned with Grade nine applied level students’ attitudes toward learning French. The following paper provides an in-depth case study of one group of 18 students from a […]
Producing Multimodal Picture Books and Dramatic Performances in a Core French Classroom: An Exploratory Case Study
“In a Grade 9 core French class, the teacher designed a multi-stage project in which students composed original children’s stories in French; illustrated their stories to produce picture books; then, […]
Présentation de l’approche intersectionnelle
This document outlines the intersectional approach as formulated by the Ontario Human Rights Code. Le présent document s’appuie sur le travail que la Commission a déjà effectué pour faire apparaître […]