Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

A Continuum of Considerations for Leaders in FSL Programs

This continuum is a tool to guide leaders in French as a Second Language (FSL) programs. It can be used to determine strengths and next steps to overcome systemic barriers in FSL in various contexts. There are also resources listed to support growth within each component. Cette ressource est placée sous la licence Creative Commons […]

Read More…

L’arbre qui voulait être entendu – Fiche pédagogique

La ressource s’adresse au personnel enseignant qui cherche à exploiter le livre de façon pédagogique en classe avec leurs élèves, individuellement ou en groupe. Par exemple : – examiner des éléments clés de la page couverture; – bâtir un mur de mots liés aux arbres; – discuter de l’intendance environnementale, des saisons et de la […]

Read More…

Les Accents

Through the exploration of French and English accents in Canada and around the world, students engage in insightful discussions, learn vocabulary and phrases to navigate misunderstandings in conversation, and create posters advocating for linguistic equality. Save to Board […]

Read More…

L’influence du CECR en Ontario

À la fin de ce module, vous serez capable : de mieux comprendre l’influence du CECR dans l’éducation canadienne (avec une concentration sur les influences en Ontario), d’identifier les principes du CECR dans le curriculum du FLS adopté en 2013/2014, d’établir un lien clair entre le CECR et le curriculum ontarien, de comprendre pourquoi le […]

Read More…

Save to Your Boards