Feedback

Les nouvelles d’aujourd’hui sont-elles fausses ou « archifausses » ? Situation d’apprentissage en sciences et technologies et en éducation à la citoyenneté 1er cycle du secondaire

No reviews yet

Publisher:  Pôle d'innovation technopédagogique. Université de Sherbrooke, La fabrique REL

Author:  Laporte, Maxime Patry, Pénélope Poulin, Nikolas

Hosted by:  savoirs.usherbrooke.ca

Submitted by:  Michael

Date Submitted:  August 30, 2023


Language of Resource: French

Resource Type: Other

Media Format: Website

Les élèves apprennent comment reconnaître la mauvaise information grâce à cette ressource sur 2 séances d'apprentissage. La ressource convient bien à un cours de science et technologie ou un cours de français en immersion.

Save to Board

Program(s): Immersion, Late Immersion, Extended, Late Extended

Education Level: 10, 11, 12

Subject(s): French Language, Science & Technology Studies

Related Resources

“Ne suis-je pas une femme ?&...

Cette célèbre abolitionniste noire américaine a été une figure féministe…

Program(s): Late Immersion, Extended, Late Extended

Grade(s): Adult and Continuing Education, All Levels

52 Livres pour denoncer le racisme...

Depuis 1966, le 21 mars a été proclamé par l'Assemblée générale des…

Program(s): Core French, Immersion, Late Immersion, Extended

Grade(s): Adult and Continuing Education, All Levels

6 ED TECH TOOLS TO TRY IN 2021

Jennifer Gonzalez shares six very useful tech tools to help teachers and…

Program(s): Core French, Immersion, Late Immersion, Extended

Grade(s): 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

A framework for French as a second...

Beginning with explaining the benefits of FSL learning and the Ministry of…

Program(s): Core French, Immersion, Extended

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards