Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

Créer des REL interactives et accessibles pour l’enseignement des langues (FLS et ASL)

No reviews yet

Publisher:  Canvas.instructure.com

Author:  Dominique Scheffel-Dunand & Sushumna Rao

Hosted by:  canvas.instructure.com

Submitted by:  Dominique Scheffel-Dunand

Date Submitted:  January 29, 2024


Language of Resource: French

Resource Type: Learning Object

Media Format: Website

Prep time: > 3 hours

Teaching duration: > 3 hours

Ce cours est développé par le projet Camerise de l’Université York (Canada) est financé par le ministère de l'éducation de l'Ontario et par Patrimoine canadien. porte sur les fondements et enjeux contemporains de l’éducation ouverte, les pédagogies inclusives et accessibles en enseignement pré-universitaire et supérieur en Ontario. Il mobilise une approche centrée sur les valeurs d’ouverture et de respect de la diversité, afin de soutenir le développement d’une posture inclusive et écoresponsable chez les personnes œuvrant dans le milieu de l’éducation FSL et ASL en Ontario et au sein de la francophonie plurielle.

Le cours est composé de deux modules présentant l'importance des REL (Ressources éducatives libres) et des licences libres (développées par Creative Commons). Des instructions détaillées sont également fournies pour créer ces ressources à l'aide de l’outil H5P. L'objectif de ce cours est de vous aider à utiliser les REL et à créer du contenu interactif et accessible avec H5P.
Le cours est offert en format asynchrone et autonome du 1er décembre 2023 au 30 avril 2024. Vous pouvez rencontrer les facilitatrices à tout moment, virtuellement si besoin.

Save to Board

Program(s): Other

Education Level: All Levels

Subject(s): French Language

Traditional Knowledge Label(s): TK Not Applicable

Accessibililty: The resource has been assessed for accessibility purposes and has been determined to be accessible.

Equity, Diversity, Social Justice: This material contains content related to equity, diversity, and/or social justice.

Related Resources

Banque de dépannage linguistique ...

Grammaire, Dictionnaire,…

Program(s): Other

Grade(s): All Levels

Advocating for Anti-oppressive Man...

Topics: Demographics in ESL The Changing Canadian Context Anti-Black Racism…

Program(s): Other

Grade(s): All Levels

Disrupting colonial ideologies and...

This is the recording of the first session of an online series conducted as a…

Program(s): Other

Grade(s): All Levels

placeholder resource image

Canadian FSL Teacher Candidate Bel...

This study provides insight on how students training to become French as a…

Program(s): Other

Grade(s): University – Graduate & Post-Graduate, University – Undergraduate, College

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards