C’est quoi le ramadan ? – 1 jour, 1 question propose de répondre chaque jour à une question d’enfant, en une minute et trente secondes. Le commentaire explicatif est toujours drôle, le dessin est léger et espiègle. L’intention est d’aider l’enfant à construire son propre raisonnement et à obtenir les clés qui lui permettront de […]
Teaching Duration: N/A
1 jour, 1 question : Est-ce vrai que les singes vont disparaître ?
Est-ce vrai que les singes vont disparaître ? – 1 jour, 1 question propose de répondre chaque jour à une question d’enfant, en une minute et trente secondes. Le commentaire explicatif est toujours drôle, le dessin est léger et espiègle. L’intention est d’aider l’enfant à construire son propre raisonnement et à obtenir les clés qui […]
12 Ways to Support English Learners in the Mainstream Classroom
A blog post and podcast on 12 strategies for including and supporting ELL students Save to Board […]
2009 État de l’apprentissage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l’évaluation de la réussite
Le rapport État de l’apprenssage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l’évaluation de la réussite est la première proposition en ce sens et s’appuie sur une approche novatrice pour mesurer l’apprentissage chez les Autochtones au Canada. Sommaire — Introduction — Chapitre 1: Une approche holistique de l’évaluation de l’apprentissage — Chapitre […]
52 Livres pour denoncer le racisme / Bibliographie du Centre national de la littérature pour la jeunesse
Depuis 1966, le 21 mars a été proclamé par l’Assemblée générale des Nations Unies, « Journée internationale pour l’élimination de la discrimination raciale ». Dans cette perspective, cette bibliographie propose une sélection d’ouvrages, majoritairement récents, qui, d’une manière ou d’une autre, dénoncent le racisme. Includes age recommendations. Le racisme Des livres contre le racism — […]
A framework for French as a second language in Ontario schools, Kindergarten to grade 12 / Cadre stratégique pour l’apprentissage du français langue seconde dans les écoles de l’Ontario de la maternelle à la 12e année
Beginning with explaining the benefits of FSL learning and the Ministry of Ontario Framework for French as a second language, this online guidebook addresses many frequent questions parents of students in FSL have. A review of the latest research on FSL pedagogy is also provided, including how FSL impacts first language skills. A French online […]
A Guide to Reflective Practice for Core French Teachers / MODULE 2 Positive Learning Environment
This recourse includes classroom management tips for different grades. This is a guide to reflective practice on creating positive learning environments in French core classrooms to engage students and build community within the learning environment. Save to Board […]
Access to special education for exceptional students in French immersion programs: An equity issue
English Exceptional pupils enrolled in Canadian French immersion programs rarely have access to the same range of special education programs and services that are available to students in the regular English program. More often than not, students with special needs are encouraged to transfer to English programs to access necessary support services. This counselling-out process […]
ACCESSING OPPORTUNITY / A study on challenges in French-as-a-second-language education teacher supply and demand in Canada.
One of the main responsibilities of the Commissioner of Official Languages of Canada (the Commissioner) is to promote linguistic duality in Canadian society. To help meet this responsibility, the Commissioner raises Canadians’ awareness of the benefits of linguistic duality and carries out research, studies and public awareness activities to help inform all Canadians of the […]
ADOLESCENT LITERACY GUIDE A Professional Learning Resource for Literacy, Grades 7-12
A guide addressing literacy and metacognition Save to Board […]