Feedback

Intercultural Competence in FSL: A Teacher Practical Collaboration Envisioning a Change of Action in French Teaching and Learning

This course aims to promote a better understanding of the role of interculturality in FSL teaching and learning. The content is structured around widely recognised theoretical concepts and proposes practical applications. While the course is geared primarily towards FSL teachers in Ontario, the content can benefit language educators everywhere. Save to Board […]

Read More…

A Continuum of Considerations for Leaders in FSL Programs

This continuum is a tool to guide leaders in French as a Second Language (FSL) programs. It can be used to determine strengths and next steps to overcome systemic barriers in FSL in various contexts. There are also resources listed to support growth within each component. Cette ressource est placée sous la licence Creative Commons […]

Read More…

L’arbre qui voulait être entendu – Fiche pédagogique

La ressource s’adresse au personnel enseignant qui cherche à exploiter le livre de façon pédagogique en classe avec leurs élèves, individuellement ou en groupe. Par exemple : – examiner des éléments clés de la page couverture; – bâtir un mur de mots liés aux arbres; – discuter de l’intendance environnementale, des saisons et de la […]

Read More…

L’influence du CECR en Ontario

À la fin de ce module, vous serez capable : de mieux comprendre l’influence du CECR dans l’éducation canadienne (avec une concentration sur les influences en Ontario), d’identifier les principes du CECR dans le curriculum du FLS adopté en 2013/2014, d’établir un lien clair entre le CECR et le curriculum ontarien, de comprendre pourquoi le […]

Read More…

The influence of the CEFR in Ontario

By the end of this module you will better understand the influence of the CEFR in Canadian education (primarily influences in Ontario), be able to identify CEFR principles in the revised FSL curriculum (2013/2014), be able to establish a clear link between the CEFR and the Ontario curriculum, understand why the framework is significant (where […]

Read More…

Save to Your Boards