A series of lessons inspired by the action-oriented approach aligned with A1 and A2 levels for French as a Second Language Save to Board […]
Resource Type: Learning Object
Creating Accessible Interactive OER with H5P for Language Teaching (FSL and ESL)
This Camerise course is developed by the Camerise Project at York University is funded by the Ontario Ministry of Education and by Canadian Heritage. This free massively open online course […]
Créer des REL interactives et accessibles pour l’enseignement des langues (FLS et ASL)
Ce cours est développé par le projet Camerise de l’Université York (Canada) est financé par le ministère de l'éducation de l'Ontario et par Patrimoine canadien. porte sur les fondements et […]
Intercultural Competence in FSL: A Teacher Practical Collaboration Envisioning a Change of Action in French Teaching and Learning
This course aims to promote a better understanding of the role of interculturality in FSL teaching and learning. The content is structured around widely recognised theoretical concepts and proposes practical […]
Planning Board-wide Cultural Experiences in FSL: A Guide for School Board FSL Consultants
The purpose of this Guide is to provide support to School Board FSL Consultants interested in planning pre-recorded, interactive cultural experiences for their schools. These experiences are intended to build […]
Practical Interculturality through the Funds of Knowledge Strategy in FSL
The objective of this resources is to illustrate concrete ways in which Funds of Knowledge (FKN) can be promoted and integrated in French as a Second Language (FSL) teaching and […]
Collection – Mini-cours Camerise : devenir auteur.e d’une RÉL au sein de votre conseil scolaire
L’équipe Camerise a développé un mini-cours asynchrone pour former les enseignant.es de français langue seconde au niveau élémentaire et secondaire aux principes de l’éducation ouverte et pour les outiller en […]
Collection – Mini-cours Camerise : Devenir auteur.e d’une RÉL au sein de votre conseil scolaire
L’équipe Camerise a développé un mini-cours asynchrone pour former les enseignant.es de français langue seconde au niveau élémentaire et secondaire aux principes de l’éducation ouverte et pour les outiller en […]
LES DROITS D’AUTEUR : TOUR D’HORIZON POUR LES ENSEIGNANT.ES AU NIVEAU ÉLÉMENTAIRE ET SECONDAIRE – MODULE 4
L’équipe Camerise a développé un mini-cours asynchrone pour former les enseignant.es de français langue seconde au niveau élémentaire et secondaire aux principes de l’éducation ouverte et pour les outiller en […]
LES DROITS D’AUTEUR : TOUR D’HORIZON POUR LES ENSEIGNANT.ES AU NIVEAU ÉLÉMENTAIRE ET SECONDAIRE – MODULE 3
L’équipe Camerise a développé un mini-cours asynchrone pour former les enseignant.es de français langue seconde au niveau élémentaire et secondaire aux principes de l’éducation ouverte et pour les outiller en […]