This resource is a great way for teachers learn more about mental health to further support their students. This provides video resources as well as Research resources that can provide Educators with an additional layer of information that will further support their student population. While our school communities become increasingly focused on Mental Health, this […]
Subject: Education
Self-Efficacy Beliefs of Novice French as a Second Language Teachers: A Case Study of Ontario Teachers
Tous les participants étaient les enseignants du français-cadre ou d’immersion (1er à 8e année). Ils étaient dans leurs premières 3 années d’enseignement. Cette étude examine la confiance des enseignants dans leur pédagogie de L2, leurs compétences linguistiques et leurs connaissances culturelles. L’étude montre que les enseignants du FLS aux écoles primaires en Ontario « ne […]
French as a Second Language Teacher Candidates’ Language Proficiency and Confidence: Exploring the Influences of a Homestay Practicum Experience
Les candidats d’enseignant du FLS ont habité avec une famille francophone au Québec pendant deux semaines, ce qui faisait partie de leur stage (practicum). Après cette expérience, ils avaient eu une meilleure confiance en soi en ce qui concerne leur compétence linguistique. Cet article se penche sur le concept d’insécurité linguistique et il prend les […]
Points of departure: Developing the knowledge base of ESL and FLS teachers for K-12 programs in canada.
Cet article soulève le problème d’insécurité linguistique en examinant la formation des enseignants en L2 (soit anglais langue seconde ou FLS), les connaissances de la langue des enseignants, les compétences d’enseignement, les compétences de communication et la compétence linguistique et les connaissances du sujet. Cet article donne des recommandations aux programmes d’éducation pour améliorer la […]
« Est-ce que ma francophonie isn’t good enough for you? »
Elle ajoute que les jeunes enfants ne sont pas inquiets face à leur façon de parler, mais quand ils sortent de leur sphère et qu’ils reçoivent des commentaires, ils réalisent que leur français n’est pas comme celui des francophones au Québec ou en France. Save to Board […]
Toronto District School Board French as a Second Language Program Review: Developmental Evaluation
C’est un document utile qui couvre plusieurs mots clés qu’on recherche. Toutefois, les mots sont partout le document. L’offre et la demande des enseignants du FLS et le recrutement se trouvent sur la page 31 ; le développement professionnel (et un peu d’insécurité linguistique) se trouve sur les pages 71 à 75, les pratiques inclusives […]
Multiple Minorities or Culturally and Linguistically Diverse (CLD) Plurilingual Learners? Re-envisioning Allophone Immigrant Children and Their Inclusion in French-Language Schools in Ontario
This article looks at how culturally and linguistically diverse (CLD) allophones have been constructed through multiculturalism policies historically, and it explains how these can be limiting in terms of rights and schooling for allophone immigrant children. Save to Board […]
Rethinking French Immersion
This article provides insight on the flaws within a French Immersion program. It examines how the lack of diversity, inclusivity and access to the program makes it difficult for children to be successful language learners. Save to Board […]
Canadian FSL Teacher Candidate Beliefs about Students with Learning Difficulties
This study provides insight on how students training to become French as a Second Language teachers view students with learning disabilities in the classroom. It explores how potential teacher candidates mold their beliefs through their previous experiences and environment in which they live. Save to Board […]
Exploring the use of student perspectives to inform topics in teacher education
This article provides student perspectives on what they think is functional in an FSL classroom. It includes interviews from students from a grade 8 Core French classroom in Ontario and sheds light on how the deliverance of lessons by their teacher intrigues their learning interests. Lastly, it focuses on the use of the French and […]