Welcome to the beta version 2.0 of Camerise. Tell us what you think!

Feedback

An Annotated Bibliography of Mental Health Resources for Educators

This resource is a great way for teachers learn more about mental health to further support their students. This provides video resources as well as Research resources that can provide Educators with an additional layer of information that will further support their student population. While our school communities become increasingly focused on Mental Health, this […]

Read More…

Self-Efficacy Beliefs of Novice French as a Second Language Teachers: A Case Study of Ontario Teachers

Tous les participants étaient les enseignants du français-cadre ou d’immersion (1er à 8e année). Ils étaient dans leurs premières 3 années d’enseignement. Cette étude examine la confiance des enseignants dans leur pédagogie de L2, leurs compétences linguistiques et leurs connaissances culturelles. L’étude montre que les enseignants du FLS aux écoles primaires en Ontario « ne […]

Read More…

French as a Second Language Teacher Candidates’ Language Proficiency and Confidence: Exploring the Influences of a Homestay Practicum Experience

Les candidats d’enseignant du FLS ont habité avec une famille francophone au Québec pendant deux semaines, ce qui faisait partie de leur stage (practicum). Après cette expérience, ils avaient eu une meilleure confiance en soi en ce qui concerne leur compétence linguistique. Cet article se penche sur le concept d’insécurité linguistique et il prend les […]

Read More…

Points of departure: Developing the knowledge base of ESL and FLS teachers for K-12 programs in canada.

Cet article soulève le problème d’insécurité linguistique en examinant la formation des enseignants en L2 (soit anglais langue seconde ou FLS), les connaissances de la langue des enseignants, les compétences d’enseignement, les compétences de communication et la compétence linguistique et les connaissances du sujet. Cet article donne des recommandations aux programmes d’éducation pour améliorer la […]

Read More…

Rethinking French Immersion

This article provides insight on the flaws within a French Immersion program. It examines how the lack of diversity, inclusivity and access to the program makes it difficult for children to be successful language learners. Save to Board […]

Read More…

Save to Your Boards