This tip sheet provides strategies for educators on how to support students with special needs during online instruction. Tier 1 addresses how to encourage engagement, representation, and effective structuring of time/activities. Tiers 2 and 3 divide instructional tips into synchronous and asynchronous models of teaching. Each of these two sections also provides behavioural, communicational, intellectual, […]
Resource Type: Article
Guide d’apprentissage à distance pour les élèves ayant des besoins particuliers
Ce guide traite des stratégies visant à soutenir les élèves ayant des besoins particuliers dans leur apprentissage en ligne pendant la pandémie de COVID-19. Des recommandations sont fournies pour aider ces élèves, leurs familles, les enseignants, le personnel spécialisé, les administrateurs et les conseils scolaires à relever les nouveaux défis et à réussir. Save to […]
Analyse des facteurs explicatifs et des pistes de solution au phénomène du décrochage chez les nouveaux enseignants, et de son impact sur la réussite scolaire des élèves
P. 13: “Six principaux facteurs ressortent de cette analyse exhaustive des données de recherche. La charge de travail trop importante arrive au premier rang pour l’ensemble des répondants. Suivent la gestion de classe, le climat à l’école, le manque de formation (initiale ou continue), le manque de ressources, et la gestion difficile des élèves en […]
A critically conscious examination of special education within FLS and its relevance to FLS teacher education programs
Cet article examine la théorie critique et l’éducation spéciale en FLS, le rôle de l’éducation spéciale dans les programmes d’éducation pour les enseignants (TCs) et ce qu’il faut faire pour améliorer cela. Il suggère qu’on doit changer le système en éliminant les barrières pour les élèves ayant des besoins spéciaux. Save to Board […]
Meeting Labour Market Needs for French as a Second Language Instruction in Ontario
Cette étude répond à ces questions : (1) Pourquoi les conseils scolaires ont-t-ils un défi de trouver assez d’enseignants de français et de personnel de soutien scolaire ? (2) Quelles sont les stratégies de la part de parties prenantes pour satisfaire le besoin du marché d’emploi ? Le sondage répond à ces questions : Comment […]
DURHAM DISTRICT SCHOOL BOARD FRENCH AS A SECOND LANGUAGE REVIEW
De la page 20 jusqu’à la page 29, ce rapport souligne les défis de programmes de FLS : le financement de la province, la compétence linguistique des élèves, l’augmentation de l’inscription, la pénurie et le recrutement d’enseignants, l’embauchement, la rétention, la manque de ressources, le développement professionnel et les problèmes d’effectifs. Save to Board […]
Reframing FSL Teacher Learning: Small Stories of (Re)Professionalization and Identity Formation
This resource highlights the importance of supporting teachers through the use of professional development training and language training. There is an urgency to ensure that French as a Second Language teachers become active learners so that they can reclaim their identity and offer their skills in the educational field. Save to Board […]
Yes Oui Can: Addressing British Columbia’s Shortage of French Immersion Teachers
This article addresses the shortage of qualified French as a Second Language teachers in British Columbia. It looks at solving these problems through the use of educational and language support to help French Immersion teachers and teacher/professional development training. Save to Board […]
Gender Differences in Second Language Motivation: An Investigation of Micro – and Macro – Level Influences
This Ontario study examines grade 9 French as a second language student’s motivation to learn French according to gender and societal influence. Save to Board […]
Student Engagement in an Ottawa French Immersion High School Program
This article explores the difference in language learning for students whose parents have no French background and vice versa. It explains how both sets of students in an Ottawa French Immersion high school benefit from the language learning. Save to Board […]